1. تصویر عراقی ها در سینمای دفاع مقدس

عبدالله گیویان؛ زهره توکلی

دوره 4، شماره 2 ، تابستان 1390، ، صفحه 87-107

http://dx.doi.org/10.7508/ijcr.2011.14.004

چکیده
  با توجه به اهمیت و نقش دفاع مقدس و سینمای منتسب به آن در ارائه تصویر «خود» و «دیگری» و تأثیر آن در بازسازی هویت ملی، تحقیق حاضر درصدد شناخت تصویر ارائه‌شده از دشمن و تحول آن در سه دهه اخیر است. برای دستیابی به این هدف، به بررسی مفهوم و نظریه‌های بازنمایی از دیدگاه ریچارد دایر و استوارت هال پرداخته شده است. در ادامه، دیدگاه‌های ...  بیشتر

2. تحلیل روایت در آگهی‌های داستانی تلویزیون

عبدالله گیویان؛ شهرام احمدی

دوره 3، شماره 4 ، زمستان 1389، ، صفحه 1-21

http://dx.doi.org/10.7508/ijcr.2010.12.001

چکیده
  یک آگهی تبلیغاتی به مثابه متنی رسانه‌ای از تمهیدات گوناگونی برای انتقال پیام به مخاطبان خود استفاده می‌کند. در میان این تمهیدات، روایت و روایت‌گری عامل مهمی در صورت‌بندی متن آگهی است و ساختار روایتی بسیاری از آگهی‌های تلویزیونی، از ویژگی‌ها و عناصر یک داستان کوتاه بهره می‌گیرد. حوزه‌های روایت‌شناسی، تبلیغات و بازاریابی، مطالعات ...  بیشتر

3. بازنمایی ایران در سینمای هالیوود

عبدالله گیویان؛ محمد سروی زرگر

دوره 2، شماره 4 ، زمستان 1388، ، صفحه 147-177

http://dx.doi.org/10.7508/ijcr.2009.08.005

چکیده
  وجود شکاف میان واقعیت و آنچه در رسانه‌ها ارائه می‌شود، سبب شده تلاش‌های بسیاری برای توصیف و تبیینِ چگونگی و چرایی شکل‌گیری بازنمایی‌های رسانه‌ای از جهان خارج صورت گیرد. در سایه این تلاش‌ها، امروزه بازنمایی رسانه‌ای به مفهومی بنیادین در مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای تبدیل شده است. بر اساس فرض‌های اولیه مطالعات فرهنگی، در بررسی ...  بیشتر