بازی‌های رایانه‌ای
1. چهارچوب تشخیص مکانیک‌های مناسب بازی‌های رایانه‌ای برای آموزش موضوعات شناختی

حجت دهقان‌زاده؛ حسین دهقان‌زاده؛ بهروز مینایی

دوره 12، شماره 1 ، بهار 1398، ، صفحه 27-58

http://dx.doi.org/10.22035/jicr.2019.378

چکیده
  هدف مقاله حاضر، تدوین چهارچوب طراحی بازی‌های رایانه‌ای برای یادگیری انواع موضوعات شناختی و بررسی میزان اثربخشی آن در یادگیری موضوعات روشِ کاری است. برای رسیدن به این هدف، از روش تحقیق ترکیبی استفاده‌ شده است. در بخش کیفی، برای به دست آوردن چهارچوب از تحلیل استقرایی و در بخش کمی برای اعتباریابی درونی با روش پیمایشی پرسشنامه‌ای از ...  بیشتر

2. عناصر شکل‌دهنده حس حضور و بازتاب آن بر هویت کاربران بازی های رایانه‌ای

بهروز مینایی؛ علی رازی زاده

دوره 7، شماره 2 ، تابستان 1393، ، صفحه 25-48

http://dx.doi.org/10.7508/ijcr.2014.26.002

چکیده
  امروزه بازی­های رایانه‌ای، به عنوان رسانه‌ای تعاملی، محیطی برای کاربران خود فراهم کرده­­اند که موجب ایجاد حس حضور در آنها می­شود. حس حضور در فضای مجازی بازی­های رایانه‌ای، به هم­ذات‌پنداری و حتی فراتر از آن، به یکی شدن کاربر با شخصیت درون بازی منجر می­شود. یکی شدن کاربر با شخصیت درون بازی، هویتی مجازی برای او به وجود ...  بیشتر