علوم اجتماعی و ارتباطات
1. کاربست روش تحلیل گفت‌وشنود در ارتباطات میان‌فردی؛ تحلیل ارتباطی گفت‎وگوی کندوکاومحور دانش‌آموزان دوره ابتدایی

هادی خانیکی؛ فاطمه نوری راد

دوره 12، شماره 3 ، پاییز 1398، ، صفحه 179-207

http://dx.doi.org/10.22035/jicr.2019.1880.2465

چکیده
  گفت‌وگو به‌مثابه یک کنش مهم ارتباطی، ازجمله موضوعاتی است که در رشته علوم ارتباطات کمتر به آن توجه شده است و اغلب پژوهش‌های انجام‌شده، مربوط به حوزه ارتباطات جمعی بوده‌اند. دراین‌میان، انجام پژوهشی در حیطه ارتباطات انسانی و میان‌فردی، با نگاه موردی و خُردِ روش کیفی که در پی فهم و توصیف واقعیت ناب باشد، در حوزه پژوهش‌های علوم ارتباطات، ...  بیشتر

علوم اجتماعی و ارتباطات
2. برون‌ایستادگان رادیو‌ـ‌تلویزیون دولتی در ایران

هادی خانیکی؛ سبحان یحیائی

دوره 10، شماره 1 ، بهار 1396، ، صفحه 59-85

http://dx.doi.org/10.22631/ijcr.2017.328

چکیده
  این مقاله، با طرح کردن مفهوم تازه «برون‌ایستادگی» در مطالعات مخاطب‌شناسی رسانه‌ای، در پی این بوده است که برون‌ایستادگان رادیو‌ـ‌تلویزیون دولتی ایران را ــ‌ کسانی‌که آگاهانه و عامدانه استفاده از این رسانه را کنار گذاشته‌اند و از رویارویی با آن پرهیز می‌کنند ــ‌ مطالعه کند. نویسندگان بر این نظر هستند که تجربه برون‌ایستادگی، ...  بیشتر

جامعه شناسی
3. مطالعۀ رویکرد برنامه های توسعه در ایران به ارتباطات

زهره شاه قاسمی؛ مخمدمهدی فرقانی؛ هادی خانیکی

دوره 9، شماره 3 ، پاییز 1395، ، صفحه 147-180

http://dx.doi.org/10.22035/ijcr.2016.324

چکیده
  حرکت به­سمت اهداف «سند چشم‌انداز 1404» نیازمند درک الزامات برای تدوین برنامه‌های مناسب جهت دست‌یابی به اهداف مطلوب در توسعه است. با آغاز عصر اطلاعات، قواعد سیاست‌گذاری توسعه نیز به­شدت در جهان تغییر کرده و تحت تأثیر متغیرهای ارتباطات، فرصت‌های بی‌بدیلی برای جهش کشورهایی که در مراحل آغازین توسعه بوده‌اند، فراهم‌ شده ...  بیشتر

4. واکاوی قرائت زنان از تماشای سریال‌های شبکه ماهواره‌ای جم (GEM TV)؛ مورد مطالعه: شهر کامیاران

سید مهدی مهدی‌زاده؛ هادی خانیکی؛ حمید عزیزی

دوره 8، شماره 4 ، زمستان 1394، ، صفحه 91-117

http://dx.doi.org/10.7508/ijcr.2015.32.004

چکیده
  هدف پژوهش حاضر واکاوی قرائت زنان از تماشای سریال‌های شبکة ماهواره‌ای جم (GEM TV) است. این پژوهش از نوع کیفی و به شیوة مصاحبة ساخت‌نیافته است. جامعة آماری این پژوهش شامل کلیة زنان مخاطب سریال‌های شبکة جم در شهر کامیاران است. به‌منظور انتخاب نمونه از روش غیراحتمالی نمونه‌گیری گلوله‌برفی استفاده شد. حجم نمونة مورد استفاده برای انجام ...  بیشتر