آموزش عالی
1. رواسازی میان‌فرهنگی مقیاس چندبُعدی حمایت اجتماعی ادراک‌شده در دانشجویان ایرانی و سوئدی

امید شکری؛ رضا کرمی نوری؛ محمدتقی فراهانی؛ علیرضا مرادی

دوره 9، شماره 2 ، تابستان 1395، ، صفحه 75-100

http://dx.doi.org/10.22035/ijcr.2016.308

چکیده
  این پژوهش با هدف رواسازی میان‌فرهنگی مقیاس چندبعدی حمایت اجتماعی ادراک‌شده (ام‎پی‌اس‌اس) در گروهی از دانشجویان ایرانی و سوئدی انجام شد. در مطالعة حاضر، 212 دانشجوی کارشناسی (112 ایرانی و 100 سوئدی) به مقیاس چندبعدی حمایت اجتماعی ادراک‌شده پاسخ دادند. به‌منظور بررسی تغییرناپذیری عاملی ام‎پی‌اس‌اس در دو گروه از تحلیل عاملی تأییدی ...  بیشتر

2. تبیین رابطة انگیزش و خلاقیت با توجه به تفاوت‌های فرهنگی

محبوبه البرزی

دوره 7، شماره 1 ، بهار 1393، ، صفحه 29-49

http://dx.doi.org/10.7508/ijcr.2014.25.002

چکیده
  در تعاریف و رویکردهای مختلف به خلاقیت، انگیزش، جایگاه و اهمیت به سزایی دارد. این مقاله بر مبنای دیدگاه روان‌شناسان اجتماعی خلاقیت، نقش تفاوت‌های فرهنگی را در تفکر خلاق بر اساس انگیزش بررسی کرده است. بدین منظور پژوهش به بررسی نقش انگیزش بر خلاقیت و نقش فرهنگ بر خلاقیت با توجه به تفاوت‌های فرهنگی می‌پردازد. پژوهش حاضر در پارادایم ...  بیشتر