آموزش عالی
1. دشواری‌های زنان برای ورود به حرفۀ دانشگاهی: مطالعه‌ای کیفی

خدیجه کشاورز

دوره 13، شماره 1 ، بهار 1399، ، صفحه 39-71

http://dx.doi.org/10.22035/jicr.2020.2299.2784

چکیده
  یافته‌های مقاله نشان می‌دهد که با وجود سابقه زیاد حضور زنان در آموزش عالی ایران به‌‌عنوان عضو هیئت علمی، با تداوم شکاف جنسیتی در میان اعضای هیئت علمی روبه‌رو هستیم و هر چقدر از نردبان سلسله‌مراتب حرفه‌ای در دانشگاه بالاتر می‌رویم، این شکاف تقویت می‌شود. پرسش محوری این است که  زنان برای ورود به حرفۀ استادـ‌پژوهشگری  با چه ...  بیشتر