بازنمایی الگوی مصرف یک خانواده امریکایی: سیمسون‌ها در اوقات فراغت

حشمت سادات معینی فر؛ نجمه محمدخانی

دوره 4، شماره 1 ، فروردین 1390، ، صفحه 105-128

https://doi.org/10.7508/ijcr.2011.13.005

چکیده
  بازنمایی زندگی روزمره موضوع بحث بسیاری از تولیدات رسانه‌ای در ایالات متحده امریکاست. بی‌شک زمانی که سخن از زندگی روزمره به میان می‌آید، خانواده محوری‌ترین عنصر آن تلقی می‌شود. ژانرهای مختلف تلویزیونی مانند سریال‌های دنباله‌دار، کمدی موقعیت و غیره که اوج پیداش آنها در امریکا به دهه 1950 بازمی‌گردد، به بازنمایی خانواده، روابط ...  بیشتر

جوانان و مصرف توریسم

عبدالحسین کلانتری؛ محمد فرهادی

دوره 1، شماره 2 ، مرداد 1387، ، صفحه 159-191

https://doi.org/10.7508/ijcr.2008.02.007

چکیده
  این مقاله در پی مطالعه و بررسی توریسم جوانان است و در این راستا استدلال می‌کند مطالعۀ توریسم‌ جوانان جدا از سایر رفتارهای جوانان و خرده‌فرهنگ جوانی،میسر نیست. از این منظر ، فرهنگ جوانان را از دریچه مصرف قابل بررسی می‌داند و بر همین قیاس توریسم جوانان را مصرف زمان، مکان و نشانه ارزیابی می‌کند. با این رویکرد ، پس از مرور مباحث نظری ...  بیشتر

سبک زندگی جوانان کافی شاپ

وحید شالچی

دوره 1، شماره 1 ، اردیبهشت 1387، ، صفحه 93-115

https://doi.org/10.7508/ijcr.2008.01.004

چکیده
  این مقاله به بررسی سبک زندگی جوانان کافی شاپ منطقه 3 تهران می‌پردازد و تلاش میکند ویژگی‌های سبک زندگی این گروه از جوانان را مشخص سازد. مشخص ساختن اهمیت عناصر مختلف زندگی، هنجارهای مصرف همچنین شیوه های گذران اوقات فراغت از دیگر هدف های این مقاله است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که در این فضای اجتماعی ویژگی های سبک زندگی پسامدرن از ...  بیشتر