دوره 17 (1403)
دوره 16 (1402)
دوره 15 (1401)
دوره 14 (1400)
دوره 13 (1399)
دوره 12 (1398)
دوره 11 (1397)
دوره 10 (1396)
دوره 9 (1395)
دوره 8 (1394)
دوره 7 (1393)
دوره 6 (1392)
دوره 5 (1391)
دوره 4 (1390)
دوره 3 (1389)
دوره 2 (1388)
دوره 1 (1387)
کلیدواژهها = %D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84 %DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86 %D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF%DB%8C
تعداد مقالات: 5
خوانش کاربران اینستاگرام از گفتمان «زن سنتگرا»
دوره 12، شماره 4 ، دی 1398، ، صفحه 29-50
چکیده
هدف این مقاله فهم خوانش کاربران رسانههای اجتماعی از گفتمان زن سنتگراست که بهاینمنظور ویدئوی موسوم به «تشت شیر» مطالعه شد. این ویدئو بخشی از یک گفتگوی تلویزیونی با یک کارشناس است که به راهکار ابراز علاقه به همسر از طریق شستن پای او در تشت آب یا شیر میپردازد. سؤالات اصلی مقاله این است که این ویدئو چه گفتمانی از زن ارائه میکند؟ ... بیشترنحوة بازنمایی ایدئولوژی در روزنامههای داخلی و خارجی درباره برنامه هستهای ایران
دوره 8، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 131-149
چکیده
ایدئولوژیها ساختهایی معنایی هستند که در تولید، بازنمایی و تغییر روابط نابرابر قدرت نقش دارند و بهواسطة معنا با گفتمان و زبان که ابزار تولید معناست، پیوند میخورند. ایدئولوژیها در قالب رخدادهای گفتمانی، تولید میشوند و انتقال مییابند. عناوین خبری مطبوعات نمونههای این رخدادهای گفتمانی هستند. در این پژوهش در چارچوب تحلیل ... بیشترتحلیل روایت در آگهیهای داستانی تلویزیون
دوره 3، شماره 4 ، دی 1389، ، صفحه 1-21
چکیده
یک آگهی تبلیغاتی به مثابه متنی رسانهای از تمهیدات گوناگونی برای انتقال پیام به مخاطبان خود استفاده میکند. در میان این تمهیدات، روایت و روایتگری عامل مهمی در صورتبندی متن آگهی است و ساختار روایتی بسیاری از آگهیهای تلویزیونی، از ویژگیها و عناصر یک داستان کوتاه بهره میگیرد. حوزههای روایتشناسی، تبلیغات و بازاریابی، مطالعات ... بیشتربازنمایی ایران در سینمای هالیوود
دوره 2، شماره 4 ، بهمن 1388، ، صفحه 147-177
چکیده
وجود شکاف میان واقعیت و آنچه در رسانهها ارائه میشود، سبب شده تلاشهای بسیاری برای توصیف و تبیینِ چگونگی و چرایی شکلگیری بازنماییهای رسانهای از جهان خارج صورت گیرد. در سایه این تلاشها، امروزه بازنمایی رسانهای به مفهومی بنیادین در مطالعات فرهنگی و رسانهای تبدیل شده است. بر اساس فرضهای اولیه مطالعات فرهنگی، در بررسی ... بیشتربازتاب نگرش فرهنگی غرب نسبت به ایران در ساخت های زبانی نشریات انگلیسی زبان
دوره 2، شماره 1 ، تیر 1388، ، صفحه 123-139