تصویر شهر تهران در سینمای داستانی ایران (پس از انقلاب)

اعظم راودراد؛ بهارک محمودی

دوره 4، شماره 1 ، فروردین 1390، ، صفحه 1-26

https://doi.org/10.7508/ijcr.2011.13.001

چکیده
  هدف از نگارش این مقاله توصیف شهر و تجربه مدرنیته در ایران پس از انقلاب از دریچه سینماست. در واقع قصد داریم با میانجی‌گری سینما و تصویری که از شهر ارائه کرده، تأملی انتقادی داشته باشیم بر تجربه مدرنیته در ایران بعد از انقلاب، چراکه شهر تهران در آثار سینمایی همواره نماد امری مدرن و در تقابل با سنت قرار گرفته است.آرای تنی چند از اندیشمندان ...  بیشتر