در دو دهۀ اخیر، با در نظر گرفتن گسترش زیاد ارتباطات راه دور تغییرات فراوانی در درک و دریافت افراد از مکان به وجود آمده است. این تغییرات، تجربۀ توریسم را نیز در برمیگیرد؛ چراکه مکان چه در شکل واقعی و چه در شکل مجازیاش، عنصری کلیدی در توریسم است. مقالۀ فعلی در صدد است نشان دهد که تجربۀ توریسم در جهانِ نسبتاً مجازی شدۀ کنونی یا، چنانکه بعضی نویسندگان گفتهاند، وضعیت دو جهانی شده چگونه صورت میگیرد؟
During these two decades, according to the expansion of communication, there is a deep transformation in individuals’ conception of space. As space plays an important role in tourism, either real or virtual, this transformation happens in the field too. The present study attempts to show how tourism in the contemporary virtualized world, or as some authors name: the dual globalized situation, occurs.