@article { author = {Shaverdi, Tahmine and Shaverdi, Shahrzad}, title = {Children, Adult and Mothers’ View about the Social Impacts of Computer Games}, journal = {Journal of Iranian Cultural Research}, volume = {2}, number = {3}, pages = {47-76}, year = {2009}, publisher = {Iranian Institute for Social & Cultural Research}, issn = {2008-1847}, eissn = {2476-5058}, doi = {10.7508/ijcr.2009.07.003}, abstract = {Divided to two different parts, this study reviewed students and their parents’ view of the impacts computer games have. In the first part, students’ view of the impacts computer games have would be reviewed, and the second part is dedicated to the parents’ ideas of the matter. Population involves all the students from the fifth grade in primary school to the third grade students in high school and their parents. We have studied students in locales 3, 4 (in north), 15, 16 (in south), 5, 9 (in west), and 14, 8 (in east). We have reviewed ideas of at least 391 students in test group (who play more than 7 hours a week), and 386 ones in witness group (who play less than 4 hours a week). The survey method is questionnaire. However, 107 parents in witness group and 112 ones in test group were interviewed via telephone. These parents were randomly selected.}, keywords = {Adults,Children,computer games,Cultural Impacts,Parents,Social Impacts,Video Games}, title_fa = {بررسی نظرات کودکان، نوجوانان و مادران نسبت به اثرات اجتماعی بازی‌های رایانه‌ای}, abstract_fa = {این مقاله به «بررسی نظرات دانش‌آموزان و والدین آنها در خصوص اثرات بازی‌های رایانه‌ای» می‌پردازد که نتایج آن در دو بخش تنظیم شده است. بخش نخست به نظرات دانش‌آموزان در خصوص اثرات بازی‌های رایانه‌ای بر کودکان و نوجوانان اختصاص دارد و بخش دوم به نظرات مادران در این خصوص پرداخته است. جامعه آماری این بررسی شامل دانش‌آموزان و مادران آنهاست که دانش‌آموزان مقطع پنجم تا سوم دبیرستان در مناطق 19گانه آموزش و پروش را شامل می‌شوند. مناطق مورد بررسی عبارتند از: 3 و 4 (شمال)، 15 و 16 (جنوب)، 5 و 9 (غرب) و 14 و 8 (شرق). در مجموع نظرات 391 نفر از دانش‌آموزان گروه آزمایش (کسانی که در هفته 7 ساعت یا بیشتر از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند) و 386 گروه گواه (کسانی که در هفته 4 ساعت یا کمتر از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند) مورد بررسی قرار گرفته است. در این بررسی از روش پیمایشی استفاده شده و تکنیک جمع‌آوری اطلاعات، پرسشنامه بوده است. همچنین از طریق مصاحبه تلفنی نظرات 107 نفر از مادران از گروه گواه و 112 نفر از مادران گروه آزمایش کسب شده که نمونه به صورت تصادفی از میان مادران دانش‌آموزان مورد بررسی انتخاب شده است.}, keywords_fa = {‌ والدین,‌ اثرات فرهنگی,کودکان,نوجوانان,اثرات اجتماعی,بازی‌های ویدئویی,بازی‌های رایانه‌ای}, url = {http://www.jicr.ir/article_106.html}, eprint = {http://www.jicr.ir/article_106_a53dec99f078f483a859e13e05c5535c.pdf} }