@article { author = {Aliverdinia, Akbar and Janalizade, Heidar and Tohidian, Roghaye}, title = {The Impact of Labeling on the Attitude of the University Students toward Deviant Behaviors}, journal = {Journal of Iranian Cultural Research}, volume = {6}, number = {2}, pages = {67-90}, year = {2013}, publisher = {Iranian Institute for Social & Cultural Research}, issn = {2008-1847}, eissn = {2476-5058}, doi = {10.7508/ijcr.2013.22.003}, abstract = {Negative social sanction by others to the real or imagined behavior of an actor that, either by the intention of the behavior of others or the perceptions of the actor on theoretical perspective, labeling theory, factors "the ironic view that punishment often makes individuals more likely to commit crime because of altered interactional structures, fore closed legal opportunities and secondly Labeling theory believed that as soon as possible it should separate deviance. students from Formal and informal labeling. Because their primary deviant experience after labeling deviant, turn to criminal behavior university to deviant valued by using labeling theory. The research studies attitude of Mazandaran University students' toward deviant behaviors and 410 students were randomly selected as the sample. Results showed that there is direct and significant relationship among informal labels of deviant behavior background, faculty members' evaluation of students and student self- evaluation on attitude toward deviant behavior.}, keywords = {Labeling Theory,Self- Evaluation,Attitude toward Deviant Behavior}, title_fa = {تاثیر برچسب زنی بر گرایش دانشجویان به رفتارهای انحرافی}, abstract_fa = {برچسب زنی انحرافات بعدی را با ترغیب کردن یک هویت منحرف افزایش می دهد. در میان فرآیندهای کنش متقابل نمادی، داغ ننگ یک منحرف، خود پنداره ای تولید می کند که نهایتا مشوق انحرافات بعدی می شود. تحقیق حاضر به دنبال بررسی تاثیر برچسب زنی بر گرایش دانشجویان به رفتارهای انحرافی است. روش تحقیق به صورت پیمایشی بوده است و 410 نفر از دانشجویان دانشگاه مازندران در نیم سال دوم تحصیلی 88-1387 به طور خود اجرا به پرسش نامه پاسخ داده اند. نتایج نشان می دهد که بین سابقه رفتار انحرافی، ارزیابی فرد از خود، ارزیابی دوستان از فرد و ارزیابی اساتید از فرد با گرایش دانشجویان به رفتارهای انحرافی رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. پسرها بیشتر از دختر ها در معرض فرآیند برچسب قرار دارند چرا که سابقه و گرایش آنهابه رفتار انحرافی نیز بیشتر است. داده های این تحقیق با این یافته تحقیقات دیگر که برچسب زنی غیر رسمی پیامدهای مستقیم و منفی برای دیگر جوانب زندگی یک شخص دارد و نیز با پیش بینی نظریه برچسب زنی که برچسب های منحرف احتمال درگیری در بزهکاری های بیشتر را افزایش می دهد، سازگار است.}, keywords_fa = {نظریه برچسب زنی,ارزیابی فرداز خود,گرایش,رفتارهای انحرافی}, url = {http://www.jicr.ir/article_276.html}, eprint = {http://www.jicr.ir/article_276_f3ef3b5a1989bb6700b4d95b7e523847.pdf} }