@article { author = {Dehdashti Shahrokh, Z. and Bashirpour, M.}, title = {Investigating the Effects of Game Satisfaction on the Effectiveness of Ads within Digital Games Between Master Students of Management, Faculty of Allameh Tabataba'i University}, journal = {Journal of Iranian Cultural Research}, volume = {11}, number = {1}, pages = {33-53}, year = {2018}, publisher = {Iranian Institute for Social & Cultural Research}, issn = {2008-1847}, eissn = {2476-5058}, doi = {10.22631/jicr.2018.1801.2410}, abstract = {In game advertising is one of the best methods for effective advertising. One of the factors that affects the effectiveness of digital advertising is satisfaction of games. In this study, our purpose was investigating the factors affecting customer satisfaction and the effect of satisfaction on the effectiveness of advertising, 5 factors we identified that impact on customer satisfaction, which included game content, ease of use, game price, graphical design of the game, and game-producer services. To examine the impact of these factors, a sample of 242 undergraduate students at management and accounting faculty of Allameh Tabataba’i University. These individuals were selected were playing daily at least 1 hour of digital game. A questionnaire was used to collect information and the data were analyzed using structural equation and confirmatory factor analysis. Based on the results of statistical analysis, the effect of all factors was confirmed and all the factors influencing satisfaction were ranked based on the statistical results. According to this rating, ease of play, the most important and services of the game-producer, had the least importance on the satisfaction of the customer, the main hypothesis of the research was that the effect of customer satisfaction with the game on effectiveness of advertising was confirmed.}, keywords = {effectiveness of game advertising,customer satisfaction of game,game advertising}, title_fa = {بررسی تأثیر رضایت از بازی بر اثربخشی تبلیغاتِ درونِ بازی‌های دیجیتال در بین دانشجویانِ دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی}, abstract_fa = {تبلیغات دربازی‌های دیجیتال یکی از بهترین روش‌ها برای تبلیغات مؤثر می‌باشد، یکی از عواملی که بر اثربخشی تبلیغات دربازی‌های دیجیتال اثرمی‌گذارد، رضایت‌مندی مشتریان از بازیها است. در این تحقیق باهدف بررسی عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی مشتریان و تأثیر رضایت‌مندی بر اثربخشی تبلیغات، 5 عامل مؤثر بر رضایت مشتریان را شناسایی شده است که شامل محتوای بازی، سهولت در استفاده از بازی، قیمت بازی، طراحی گرافیکی بازی و خدمات شرکت سازنده بازی بودنه‌اند. برای بررسی تأثیر این عوامل نمونه‌ای به حجم 242 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی انتخاب شد که این افراد روزانه حداقل  یک ساعت بازی دیجیتال انجام می‌دادند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده و اطلاعات جمع‌آوری‌شده با استفاده از روش معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی مورد تحلیل قرار گرفته است. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از تحلیل آماری، تأثیر تمامی عوامل مورد تأیید قرار گرفت و تمامی عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی بر اساس نتایج تحلیل آماری رتبه‌بندی شدند که طبق این رتبه‌بندی سهولت بازی، بیشترین اهمیت و خدمات شرکت سازنده بازی کمترین اهمیت را بر رضایت‌مندی افراد موردمطالعه داشته است، همچنین فرضیه اصلی تحقیق که تأثیر رضایت‌مندی از بازی بر اثربخشی تبلیغات بود، تأیید شد.}, keywords_fa = {تبلیغات دربازی‌های دیجیتال,رضایت‌مندی از بازی‌های دیجیتال,اثربخشی تبلیغات درون بازی}, url = {http://www.jicr.ir/article_356.html}, eprint = {http://www.jicr.ir/article_356_edeb0edde8825b5d84affa6313c7c7ee.pdf} }