@article { author = {Bashir, Hassan}, title = {New Semantics of Communication; Making Possible a Deeper Understanding of Relationship between Culture and Media}, journal = {Journal of Iranian Cultural Research}, volume = {1}, number = {3}, pages = {131-155}, year = {2008}, publisher = {Iranian Institute for Social & Cultural Research}, issn = {2008-1847}, eissn = {2476-5058}, doi = {10.7508/ijcr.2008.03.006}, abstract = {Although the current age is called “communication age” so far many definitions have been presented for the concept of communications. This concept still requires a more appropriate and comprehensive definite. One of the serious problems in defining communication is the fact that its meaning is taken for granted and diffused in all aspects of life. This situation creates many difficulties in presenting a comprehensive definition of communication. The precise definition of communication not only can contribute to a deeper understanding of this concept but also, it can explain relationship between culture and media in another way. This article tries to study the different definitions and meanings of the concept of “communication”, by using semantic analysis for this concept. This definition, not only provides a new perception of the conceptual meaning of communication, but also, makes possible a deeper understanding of relationship between culture and media as the most important mass media at the different individual, social and intercultural levels.}, keywords = {Communication,Culture,identification,Knowledge,media,message,Power,semantics}, title_fa = {معناشناسی جدید ارتباطات: زمینه سازی برای شناخت عمیقتر رابطه فرهنگ و رسانه}, abstract_fa = {با توجه به اینکه عصر کنونی «عصر ارتباطات» شناخته شده است و بهرغم اینکه تعاریف متعددی تا کنون برای مفهوم ارتباطات ارائه شده، اما هنوز این مفهوم نیازمند تعریفی مناسبتر و جامعتر است.یکی از مشکلات جدی در تعریف ارتباطات، بدیهی بودن معنای آن و تحقق آن در همه ابعاد زندگی است. بدیهی بودن معنای ارتباط به معنای دستیابی به تعریف روشن آن نیست، بلکه عملاً، این بدیهی بودن، خود یکی از معضلات جدی دستیابی به تعریفی جامع و مانع در این زمینه است.تعریف دقیق ارتباطات نه فقط به درک عمیقتری از این مفهوم کمک می‌کند، از جهتی دیگر، میتواند رابطه میان فرهنگ و رسانه را نیز تبیین نماید. در این مقاله تلاش شده است که تعاریف و معانی مختلف مفهوم «ارتباطات» با استفاده از روش تحلیل معناشناسی بررسی و تعریف جدیدی در این زمینه ارائه شود. این تعریف، نه تنها نگاه جدیدی را درباره معنای مفهومی ارتباطات ارائه میدهد، زمینه مناسبی نیز برای درک هر چه بهتر و عمیقتر رابطه فرهنگ با رسانهها، بهعنوان مهمترین وسایل ارتباطات جمعی، در سطوح مختلف فردی، اجتماعی و میانفرهنگی به وجود میآورد.}, keywords_fa = {فرهنگ,پیام,قدرت,همانندسازی,معناشناسی,ارتباطات,رسانه,شناخت}, url = {http://www.jicr.ir/article_39.html}, eprint = {http://www.jicr.ir/article_39_15a49aa1c0c2a2abd681559dfaa64c0b.pdf} }