@article { author = {Kalantari, Abdolhossein and Farhadi, Mohammad}, title = {Youth and Tourism Consumption}, journal = {Journal of Iranian Cultural Research}, volume = {1}, number = {2}, pages = {159-191}, year = {2008}, publisher = {Iranian Institute for Social & Cultural Research}, issn = {2008-1847}, eissn = {2476-5058}, doi = {10.7508/ijcr.2008.02.007}, abstract = {This paper tends to study tourism attitudes among the youth. It argues that in studying tourism among the youth, it is necessary to consider youth’s other behavioral factors in addition to the youth subculture. Therefore, we should study the youth culture from the view point of “Consumption”. In this view, youth tourism is equal to consumption of time, space and signs. Using ongoing theoretical debates and division, we would attempt to explore various factors of youth tourism. This article shows that youth tourism and youth culture are so mutually interconnected that we should comprehend youth tourism based on youth culture and vise versa. In conclusion, analyzing the youth subculture which is rooted in their consumption attitudes, the study attempts to understand youth tourism.}, keywords = {Consumption,Tourism,Youth,Youth Subculture}, title_fa = {جوانان و مصرف توریسم}, abstract_fa = {این مقاله در پی مطالعه و بررسی توریسم جوانان است و در این راستا استدلال می‌کند مطالعۀ توریسم‌ جوانان جدا از سایر رفتارهای جوانان و خرده‌فرهنگ جوانی،میسر نیست. از این منظر ، فرهنگ جوانان را از دریچه مصرف قابل بررسی می‌داند و بر همین قیاس توریسم جوانان را مصرف زمان، مکان و نشانه ارزیابی می‌کند. با این رویکرد ، پس از مرور مباحث نظری و دسته‌بندی‌های موجود ، جوانان و مؤلفه‌های توریسم آن ها را مورد کاوش قرار می‌دهد. این نوشته ادعا می‌کند توریسم جوانان و فرهنگ جوانی در تعامل و تأثیر و تأثر متقابل با هم قرار دارند؛ همان طور که توریسم جوانان بر اساس شاخصه‌های فرهنگ جوانی قابل فهم است، فرهنگ جوانی نیز بر اعمال توریستی مبتنی و متکی است. نتیجه گیری مقاله به فهم توریسم جوانان بر مبنای مؤلفه‌های خرده‌فرهنگ جوانی- که خود با رویکرد مصرف قابل بررسی است- استوار است.}, keywords_fa = {مصرف,توریسم,جوانان,خرده‌فرهنگ‌ جوانی}, url = {http://www.jicr.ir/article_60.html}, eprint = {http://www.jicr.ir/article_60_88975cf9964135cc40505509fa37d91b.pdf} }