per
پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران
2008-1847
2476-5058
2016-06-20
9
1
1
32
298
Scientific Research Manuscript
بازسازی شهری، تصویر تهران و تجربه بیگانگی
Urban Regeneration, City Image of Tehran and Alienation
سمیه شالچی
somayeh.shalchi@gmail.com
1
مرضیه شجاعی
m.shojaei@gmail.com
2
حمیدرضا فرهنگی
h.farhangi@gmail.com
3
استادیار پژوهشگری اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبایی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت شهری، دانشگاه علامه طباطبایی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت شهری، دانشگاه علامه طباطبایی
آنچه ما را متعلق به شهر میکند، تصویری است که از آن در ذهن داریم. «تهران» سالهاست در حال تخریب و بازسازی کالبد خویش است. کالبدی که هویت جدید، روابطی جدید و مناسبات نوینی را طلب میکند. اما تصویر ذهنی ساکنین از این کالبد در حال ساخته شدن و تغییر چیست؟ این تصویر چه الگوهای ارتباطی با شهر را برای ساکنین شکل میدهد؟ این مقاله با استفاده از تکنیک مصاحبه و روش تحلیل تماتیک تلاش کرده سؤالات فوق را پاسخ دهد که به همین منظور با نمونهگیری نظری، تعداد 22 نفر از ساکنین مناطق 1، 3، 17 و 19 بهعنوان توسعهیافتهترین و کمتر توسعهیافتهترین مناطق شهر تهران انتخاب شدهاند و در بخش نظری، از زیمل و مفهوم بلازه، توجه بنیامین به خاطره و معنای شهر، ایدة بیگانگی و فضاهای بازنمایی لوفور الهام گرفته است. یافتههای پژوهش حاکی از آن است که تصویر شهر تهران در شمال و جنوب تفاوتهایی دارد؛ از جمله آنکه تصویر جنوب شهریها بیشتر منفی و آسیبی بوده، اما شمال شهریها به جز موارد کلی نظیر ترافیک، بهنسبت تصویر مطلوبتری از شهر دارند که اغلب به خاطرة آنان از شهر مربوط میشود. تجربة روند بازسازی شهر از منظر ساکنین با تراژدی زوال خاطره همراه است، چیزی که ساکنان را به حسرت از دست رفتن شهر قدیمی و نوستالژی نسبت به گذشته معطوف میکند. ساکنین شهر تصویری تفکیکی از شمال و جنوب شهر در ذهن دارند. تصویری که با عدم ارتباط و آشنایی حداقلی این مناطق نسبت به هم همراه است. این تصویر تفکیکی در بین ساکنان جنوب همراه با حس محرومیت، نابرابری و نارضایتی است. همچنین ساکنین شهر از کاهش روابط انسانی عمیق و اعتماد اجتماعی دچار حس تنهایی هستند. مجموع تمهای تصویر ذهنی شهر نزد ساکنین نشان میدهد که کالبد جدید تهران، ساکنین را به سمت بیگانگی با شهر و کاهش حس تعلق به آن میبرد.
In city planning, a fundamental point is to evaluate the city image. The concept of city image is multidimensional. This study evaluate the city image of Tehran and its consequences. Tehran regenerates for many years. This modernization process creates new city image, urban identity and new relationship between residents. This study has qualitative approach. Interview and thematic analysis used for collective and analyses data from 20 citizens. This sample selected equally from north and south of Tehran as developed and undeveloped urban region. Conceptual framework consist Blasé outlook of Simmel, meaning of memory and city of Benjamin and concepts of alienation and spaces of representation in Lefebvre theory. Findings reveal that process of regeneration destroys memories of citizens. They can’t relate with new urban spaces. Regeneration makes separation image from north and south of Tehran. Residents of south feel sense of deprivation, exclusion and inequality. Interviewees miss their human relationship like neighbors, so they feel loneliness. Totally, elements of city image of residents show alienated sense of place in Tehran.
http://www.jicr.ir/article_298_5979a7d51f13d6811f4625573275d166.pdf
تصویرشهر
تفکیک
نابرابری
خاطره
بیگانگی
City Image
Segregation
inequality
Memory
Alienation
per
پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران
2008-1847
2476-5058
2016-06-19
9
1
33
59
10.22035/ijcr.2016.299
299
Scientific Research Manuscript
نگرش به نقشهای جنسیتی در نسبت با قومیت و جنسیت
Gender Role Attitude with an Emphasis on Ethnicity and Gender
لیلا فلاحتی
falahati@iscs.ac.ir
1
استادیار پژوهشکدة مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
پژوهش حاضر به منظور سنجش تفاوتهای جنسیتی و قومیتی در نگرش به نقشهای جنسیتی و با استفاده از سنجه متناسب با فرهنگ کشورهای اسلامی، طراحی شده توسط خلید و فریزی (2004) صورت گرفته است. حجم نمونه در این مطالعه 400 نفر از دانشجویان دختر و پسر سه دانشگاه دولتی شامل دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تهران و دانشگاه کردستان است. تکنیک مورد استفاده در این پژوهش پیمایش، و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بوده که با شیوة نمونهگیری تصادفی در بین پاسخگویان توزیع شده است. نتایج حاصل از سنجش بیانگر این است که دیدگاه سنتی به نقشهای جنسیتی در بین دانشجویان وجود ندارد و نگرشها در سطح حرفهای و لیبرال قرار دارد. بین زنان و مردان تفاوت معنادار در نگرش به نقشهای جنسیتی وجود دارد بهطوریکه مردان نگرش حرفهای و زنان نگرش لیبرال به نقشهای جنسیتی دارند. از نظر قومیتی، نگرش به نقشهای جنسیتی در بین زنان و مردان در قومیت فارس و لُر دارای تفاوت معناداری است بهطوری که در هر دو قومیت، زنان نگرش لیبرال و مردان نگرش حرفهای به نقشها دارند. این در حالی است که در قومیت کُرد تفاوت معناداری ببن دو جنس وجود نداشته و هر دو جنس نگرش لیبرال به نقشها دارند. در قومیت ترک هم تفاوت معنادار بین دو جنس وجود ندارد و نگرش هر دو جنس به نقشهای جنسیتی حرفهای و سنتی است.
Gender roles defined as the patterns of behavior which are approved by society and culture. In other words gender role is the way men and women doing to recognition as feminine and masculine and culture, and society accepted and encourage those behaviors as appropriate behavior for men and women. Present study aimed to study gender role attitude using Islamic gender role attitude scale. A sample of 400 male and female students at public universities including Allameh-Tabataba'i University, Tehran University and the University of Kurdistan was drawn. Respondents were selected using random sampling method and data were collected with questionnaire. Results revealed that there were no traditional gender role attitude among students and all the respondents have professional and liberal attitude toward gender roles. There were significant gender differences between male and female in gender role attitude so that female students have more liberal attitude. In terms of ethnicity there were gender differences in Fars and Lur attitude, so that male have professional and female have liberal attitude. Among Kurdish respondents, male and female have liberal attitude while among Turkish, both male and female have traditional-professional attitude.
http://www.jicr.ir/article_299_80625b0f24956bae58becb52390a6fba.pdf
نگرش
نقشهای جنسیتی
تفاوتهای جنسیتی
دانشجو
قومیت
Attitude
Gender Role
Gender Differences
University Student
Ethnicity
per
پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران
2008-1847
2476-5058
2016-06-19
9
1
61
81
10.22035/ijcr.2016.300
300
Scientific Research Manuscript
فرا تحلیلی بر ارتباط سرمایة فرهنگی و مدیریت بدن
Meta-Analysis of the Relationship between Cultural Capitals and Body Management
صدیقه شعاع
shoaae@grad.kashanu.ac.ir
1
محسن نیازی
niazim@kashanu.ac.ir
2
دانشجوی دکتری جامعهشناسی دانشگاه کاشان
استاد گروه جامعهشناسی دانشگاه کاشان
در جامعه امروزی مدیریت بدن به معنای دستکاری مستمر در ویژگیهای ظاهری آن گسترش چشمگیری یافته است و بدن بهعنوان عنصری هویتساز و اجتماعی در حوزة جامعهشناسی، مباحث زیادی را بهخود اختصاص داده است. در این پژوهش که با هدف فراتحلیل رابطة متغیرهای مدیریت بدن و سرمایة فرهنگی انجام شده است، پس از بررسیهای اولیه و استخراج مطالب توسط نویسندگان و تأیید نهایی داوران، 10 پژوهش از میان 38 پژوهش جستجو شده در پایگاههای اطلاعاتی در خصوص مدیریت بدن که دارای شرایط لازم بودند، انتخاب و دادهها توسط نرمافزار فراتحلیلِ جامع (CMA) مورد واکاوی قرار گرفتند. در این پژوهش با عنایت به نتایج بررسی ناهمگنی، مدل اثرات تصادفی متناسب تشخیص داد شد و اندازة اثر ترکیبی رابطة 32 درصد بهدست آمد که بر اساس معیار کوهن یک اندازة اثر متوسط است. بهعبارت دیگر سرمایة فرهنگی نقش متوسطی را در تبیین واریانس مدیریت بدن ایفا میکند.
In today's society, body management in the sense of continual manipulation in the visual aesthetics has been expanded dramatically. Body is a very important issue theoretically and practically and many studies have addressed it. Moreover, there are much debates on body as a social and identity-making element in sociology. Body management is common among the youth, and different behaviors such as body building, food diets and make up have been represented for it. In this study that aimed to the meta-analysis of the relationship between body management and cultural capitals, 10 studies from 38 research in the body management which has the necessary qualifications, were selected from databases and by using comprehensive meta-analysis (CMA), data were analyzed. In this study, according to results of the heterogeneity, random effects model was appropriate and the measure of the combined effect relationship was 32 percent that is a medium effect size based on the Cohen's criteria. In other words, the cultural capital plays a medium role in the variance explanation of body management.
http://www.jicr.ir/article_300_d6aaa58511781a0309844de4aafeff2e.pdf
سرمایة فرهنگی
مدیریت بدن
فراتحلیل
جامعهشناسی بدن
Body Management
Cultural capital
Meta-Analysis
Sociology of the Body
per
پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران
2008-1847
2476-5058
2016-04-21
9
1
83
114
10.22035/ijcr.2016.301
301
Scientific Research Manuscript
سنخبندی گرایش به ازدواج در بین دختران مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه شیراز
Typology of Tendency to Marry Among Girls (Case Study: Students of Shiraz University)
مهران سهرابزاده
sohrabzadeh@mail.kashanu.ac.ir
1
لیلا پرنیان
parnian.leila@gmail.com
2
دانشیار گروه جامعهشناسی دانشگاه کاشان
دانشجوی دکترای جامعهشناسی، دانشگاه کاشان
هدف این تحقیق سنخشناسی گرایش به ازدواج بین دختران است. این پژوهش با استفاده از روش کیفی، با رویکرد نظریهپردازی داده محور (نظریه مبنایی) و بهکارگیری تکنیک مصاحبه نیمهساختیافته و تعاملی انجام گرفته است. جامعة مورد مطالعه در این پژوهش دانشجویان دختر دانشگاه شیراز بوده که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و نظری، با 53 نفر از دانشجویانی که مجرد بودند، مصاحبه شده است. نتایج این تحقیق نشان داد که در جامعة موردمطالعه، هفت سنخ گرایش به ازدواج وجود دارد که شامل: گرایش محاطشده، گرایش سلسله مراتبی، گرایش خودپیروی عقلانی، گرایش خودپیروی عاطفی، گرایش برابرنگر، گرایش سیّال و گرایش ضد ازدواج هستند. بر این اساس، دو سنخ گرایش محاطشده و سلسلهمراتبی متأثر از گفتمان پیشامدرن و دارای ویژگیهایی چون پذیرش اقتدار مردسالار، تابعیت زنان و پذیرش الزام مذهبی و فرهنگی به ازدواج هستند. همچنین سنخ گرایشِ خودپیروی عاطفی (دارای ویژگیهایی چون رابطه محوری، عشقمحوری و لذتگرایی) و برابرنگر (برابری در حقوق، آزادی در تعاملات، حق گزینش فردی و برابری جنسی) نیز متأثر از گفتمان مدرن است. در نهایت گرایشهای خودپیروی عقلانی، سیّال و ضد ازدواج نیز متأثر از گفتمان پسامدرن، دارای ویژگیهایی چون فردگرایی، عقلانیتِ سیّال، شکنندگی، آزادی، عدم تعهد و تکثرگرایی هستند.
The purpose of this research is the typology of tendency to marry among girls. The research, using qualitative methods, data-driven approach to theorizing (grounded theory) and semi-structured interview technique was interactive. The study population was female students of Shiraz University. Using purposeful and theoretical sampling, with 53 single students were interviewed. The results showed that in the study population, there are seven types of tendencies to marriage, including embedded tendency, hierarchical tendency, intellectual autonomy tendency, emotional autonomy tendency, egalitarian tendency, liquid tendency and anti-marriage tendency. Accordingly, two types of embedded tendency and hierarchical tendency surrounded by pre-modern discourse, and have features such as accepting the authority of patriarchal subordination of women and the acceptance of cultural and religious obligation to marriage. Also, emotional autonomy tendency and egalitarian tendency are influenced by modern discourse, with features such as central relationship, axial love and hedonism. Eventually, intellectual autonomy tendency, liquid tendency and anti-marriage tendency are influenced by postmodern discourse, with features such as individualism, liquid rationality, fragile, freedom and pluralism are non-alignment.
http://www.jicr.ir/article_301_5b1433d89e989e512495570ac474592c.pdf
گرایش به ازدواج
مدرنیته سیّال
بازاندیشی
عقلانیتِ سیّال
دختران
Attitude to Marriage
Liquid Modernity
Reflection
Liquid Rationality
Girls
per
پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران
2008-1847
2476-5058
2016-06-19
9
1
115
147
10.22035/ijcr.2016.302
302
Scientific Research Manuscript
تماسهای شبکهای و تجربه عشق سیّال: مطالعه کیفی دانشجویان دختر دانشگاه گیلان
Networked Connections and Experience of Liquid Love: A Qualitative Study on Female Students of Guilan University
محمدامین کنعانی
kanani@guilan.ac.ir
1
حمیده محمدزاده
mohammadzadehhamideh@yahoo.com
2
استادیار جامعهشناسی، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان
کارشناسی ارشد جامعهشناسی دانشگاه گیلان و مدرس دانشگاه پیامنور
بهدنبال گسترش نفوذ اینترنت، تعاملات اجتماعی بین دو جنس بهویژه در فضای مجازی ابعاد جدیدی بهخود گرفتهاند. این تعاملات ویژگیهای خاصی داشته و پیامدهایی برای کاربران اینترنت در زمینه دوستیها بهدنبال داشته است. هدف پژوهش حاضر بررسی ویژگیها و پیامدهای روابط بین دو جنس در فضای مجازی با استفاده از نظریهی عشق سیال زیگمونت باومن است. سؤال اصلی پژوهش این است که در روابط و دوستیهای اینترنتی دانشجویان، کدامیک از ویژگیها و پیامدهای تماسهای شبکهای نمود بیشتری دارد؟ این پژوهش با رویکرد کیفی و بهشیوه «بحث گروهی متمرکز» در بین دانشجویان دختر دانشگاه گیلان انجام گرفت. نتایج نشان میدهند که رقیقبودن، سادگی و گمنامی در تماسهای شبکهای و همچنین آزادی که در فضای مجازی بهدست میآورند باعث گرایش بیش از اندازه جوانان به اینترنت و دوستیهای اینترنتی شده است. آنها در عین آگاهی از پیامدهای منفی این تماسها، مانند عدم اعتماد و عدمتعهد و ناپایداری این نوع روابط، اغلب نگرش مثبتی به روابط و دوستیهای اینترنتی داشتند و حتی تمایل به ازدواج از طریق این رابطهها نیز در بین آنها دیده میشود.
Following the expansion of internet penetration, social interactions between the sexes have taken new dimensions. The objective of the present study is to investigate network connections of students and their attitudes towards these relationships using Zygmunt Bauman's theory of liquid love. The main research question is that in the online relations and friendships of students, which characteristics and consequences are identifiable? This research was conducted using qualitative method of Focus Group Discussions(FGDs) among female students of Guilan University.The results revealed that two characteristics of network connections, namely, simplicity and anonymity, and also the only positive outcome of these connections, freedom, are the main causes of student’s tendency towards these connections. However, they are aware of negative consequences of network connections, mostly have positive attitudes regarding internet relations and friendships.
http://www.jicr.ir/article_302_2b0fc1f45ed76889e60d841d56044539.pdf
روابط اینترنتی
عشق سیّال
تماسهای شبکهای
بحث گروهی متمرکز
Internet Relations
Liquid Love
Network Connections
Focus Group Discussions
per
پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران
2008-1847
2476-5058
2016-04-21
9
1
149
176
10.22035/ijcr.2016.303
303
Scientific Research Manuscript
عشّاق و شهر
مطالعهای درباره جوانان و فضاهای عمومی در شهر رشت
Lovers and City
A Study about Youth and Uses of Public Spaces
فردین علیخواه
falikhah@guilan.ac.ir
1
معصومه شادمنفعت
shamila.shadmanfaat@gmail.com
2
استادیار جامعهشناسی دانشگاه گیلان
دانشجوی کارشناسیارشد جامعهشناسی دانشگاه گیلان
در بین اندیشمندان شهری، به نحوة مواجهة گروههای اجتماعی مختلف با فضاهای عمومی شهری توجه زیادی وجود داشته است که در بین این گروههای اجتماعی جوانان از اهمیت ویژهای برخوردارند، چرا که آنان حضور ملموسی در فضاهای عمومی شهر دارند و حیات اجتماعی شهر نیز از حضور آنان تأثیر میپذیرد. این مقاله به بررسی استفادههای جوانان از فضاهای عمومی میپردازد و نگاه ویژهای به نقش کنترل اجتماعی در استفاده از فضاهای عمومی خواهد داشت. مقاله بر مطالعه جوانانی تمرکز دارد که با دوستان جنس مخالف خود در فضاهای عمومی حضور مییابند. ما در این مقاله از نظریههای فضاهای عمومی شهری همچون نظریه مکان سوم اولدنبرگ، بهعلاوه تحقیقات مفصل راب وایت درباره جرم، پلیس و فضاهای عمومی شهری در استرالیا تأثیراتی گرفتهایم. سؤال اصلی مقاله آن است که این گروه خاص از جوانان کدام فضاهای عمومی را بر اساس چه دلایلی ترجیح میدهند؟ یافتهها نشان میدهد که پارکها و کافیشاپها از جمله مکانهای عمومی ترجیحی جوانان هستند. کنترل رسمی، این جوانان را به مکانهای عمومی شهری دنج و پرت سوق میدهد.
There has been a huge concern about the manner of confrontations of different social groups with urban public spaces within urban scholars. Among these social groups, young people have been particularly important. Because they have a tangible presence in the city's public spaces and social life of the city are affected by their presence. This paper examines the uses of public spaces by young people and will pay special attention to the role of social control on use of public spaces. Paper focuses on the study of young people who attend in public places with their friends from opposite sex. We have inspired by theories of urban public spaces such as Oldenburg's third place as well as comprehensive research of Rob White on crime, policing and urban public spaces in Australia in this paper. The main question of the paper is that this particular group of young people choose which public spaces and why? In a qualitative approach, two techniques of observation and in - depth interviews have been chosen for collecting data. Original data collected in interviews with 20 girls and boys who attend in public places with their friends from opposite sex. Results show that parks and coffee shops are preferred urban public places of youth. Formal control would push these youth to out of the way and cozy public spaces.
http://www.jicr.ir/article_303_d0d1e678aecf496e03515724ec28a4eb.pdf
فضاهای عمومی
کنترل رسمی و غیر رسمی
جوانان
Public Spaces
Youth
Formal and Informal Control
per
پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران
2008-1847
2476-5058
2016-06-19
9
1
177
209
10.22035/ijcr.2016.304
304
Scientific Research Manuscript
دوسوگرایی جامعهشناختی در دوران سه پادشاه قاجار
از نگاه سفرنامهنویسان زن انگلیسی
Sociological Duality in Era of Three Qajar Kings in Viewpoints of English Female Itinerary Writers
فاطمه جمیلی کهنه شهری
fjamily@alzahra.ac.ir
1
زینب نادی
nadi200980@yahoo. com
2
استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه الزهرا (س)
کارشناس ارشد جامعهشناسی، دانشگاه الزهرا (س)
تفسیر جهان و پدیدههای موجود در آن از زاویة یک گروه خاص (مانند مردان) نمیتواند تفسیر به راستی حقیقی از جهان و پدیدههای آن باشد. چشمانداز زنانه امکان دیدن و تفسیر کردن پدیدههای جدید، متفاوت یا مغفول مانده از نگاه مردان را فراهم میکند. در پژوهش حاضر چشماندازی زنانه را در راستای کشف خاستگاه مسئلة دوسوگرایی، بهعنوان یکی از مسائلی که امروزه در عرصههای مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، پزشکی و حتی اقتصادی از مسائل عمده بهشمار میآید، برگزیدیم و به پیگیری این نگاه خاص در زوایای تاریخ پرداختیم؛ سؤال اصلی در این پژوهش اینگونه طرح گردیده است: از نگاه سفرنامهنویسان زن انگلیسی، دوسوگرایی (دوگانگی) جامعهشناختی و فرهنگی ایرانیان در دوران سه پادشاه قاجار (ناصرالدین شاه، محمدعلی شاه و احمدشاه) شامل چه انواعی میگردد؟ این پژوهش با استفاده از رویکرد نوعشناسی و با استعانت از نظریة مرتون دربارة انواع دوسوگرایی روانشناختی و جامعهشناختی و از طریق تکنیکهای بررسی تاریخی و تحلیل محتوا سعی نموده است بهپرسش مذکور پاسخ دهد. دستاوردهای این پژوهش حاکی از شناسایی پنج نوع دوسوگرایی (دوگانگی) اجتماعی و فرهنگی در میان ایرانیان از نگاه مسافران زن انگلیسی است.
Interpretation of world and its phenomena from views of a specific group (such as men) cannot be a factual interpretation of world and its phenomena. Feminine viewpoint provides the possibility of watching and interpretation of new, different or ignored phenomena from men's viewpoint. In present study we selected a feminine viewpoint for discovering the origin of duality issue, as a main issue in different social, political, cultural, medical and even economical areas, and followed this specific view in the dimensions of history; the main question of this study is: What kinds of cultural and sociological duality are there among Iranians of era of three Qajar kings (Naseredin Shah, Mohammad Ali Shah, and Ahmad Shah) from viewpoints of English female itinerary writers? This study has tried to answer the mentioned question using typology approach, theory of Morton about kinds of psychological and sociological duality, and techniques of historical investigation and content analysis. The result of this study shows 5 kinds of cultural and social duality among Iranians from viewpoint of English female travelers.
http://www.jicr.ir/article_304_d359f5a978b3d32c8aa0f3d6d858c75b.pdf
چشمانداز زنانه
دوسوگرایی جامعهشناختی
نوعشناسی مرتون
دوران قاجار
سفرنامهنویسان زن انگلیسی
Feminine Viewpoint
Sociological Duality
Typology of Morton
Qajar Era English Female Itinerary Writers