%0 Journal Article %T نقش به‌کارگیری مهارت‌های مدیریت تنوع فرهنگی مدیران در ارتقای سطح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان %J فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران %I پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) %Z 2008-1847 %A قلی‌زاده, آذر %A کشتی آرای, نرگس %A سهرابی رنانی, مریم %D 2012 %\ 12/23/2012 %V 4 %N 4 %P 159-184 %! نقش به‌کارگیری مهارت‌های مدیریت تنوع فرهنگی مدیران در ارتقای سطح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان %K مهارت %K تنوع فرهنگی %K مهارت‌های مدیریت تنوع فرهنگی %K مشارکت اجتماعی %R 10.7508/ijcr.2011.16.006 %X هدف از این پژوهش، مطالعه «نقش به‌کارگیری مهارت‌های مدیریت تنوع فرهنگی مدیران دبیرستان‌های شاهین‌شهر در ارتقای سطح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در سال تحصیلی 89-1388» بود. نتایج پژوهش نشان داد میانگین مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان بر حسب میزان به‌کارگیری مهارت‌های مدیریت تنوع فرهنگی تفاوت معناداری داشت و با افزایش مهارت‌های مدیریت تنوع فرهنگی مدیران، میزان مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان نیز ارتقا یافته بود. از طرفی میانگین مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان بر حسب میزان به‌کارگیری مهارت‌های مدیریت تنوع دینی ـ مذهبی و بر حسب میزان به‌کارگیری مهارت‌های مدیریت تنوع قومی ـ نژادی نیز متفاوت و معنادار بود؛ از‌این‌رو می‌توان عامل به‌کارگیری مهارت‌های مدیریت تنوع فرهنگی (در ابعاد تنوع قومی ـ نژادی و تنوع دینی ـ مذهبی) توسط مدیران را در افزایش سطح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان مؤثر دانست. %U http://www.jicr.ir/article_187_58c87ca3880ef4fff748550837a0ba12.pdf