%0 Journal Article %T تربیت اجتماعی زیبایی‌شناسانه، پارادایمی بدیل برای نظام‌ِ تربیت اجتماعی جزم‌گرا %J فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران %I پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) %Z 2008-1847 %A قاسمی, سعیده %A سجادی, سید مهدی %A ایمانی, محسن %D 2015 %\ 09/22/2015 %V 8 %N 2 %P 165-188 %! تربیت اجتماعی زیبایی‌شناسانه، پارادایمی بدیل برای نظام‌ِ تربیت اجتماعی جزم‌گرا %K تربیت‌ اجتماعی %K پارادایم بدیل %K زیبایی‌شناسی %K جزم‌گرایی %R 10.7508/ijcr.2015.30.006 %X جزم‌اندیشی و به‌تبع آن جزم‌گرایی به مخدوش شدن تعاملات انسانی و ایجاد تضادها و کشمکش‌های بین‌فردی در سطوح مختلف اجتماعی، از خانواده گرفته تا گروه‌ها و احزاب مختلف و در سطح کلان، حتی بین دو جامعه منجر می‌شود. در این مقاله پس از توصیف و تبیین مفهومِ جزم‌گرایی و زیبایی‌شناسی، به واکاوی مبانی مورد اعتقاد جزم‌اندیش‌ها و سپس به استنتاج اصول و روش‌های تربیت اجتماعی برخاسته از این نوع مبانی پرداخته شده است. همچنین مبانی زیبایی‌شناسانه بر اساس آرای اندیشمندان مختلف‌ و اصول و روش‌های تربیت ‌اجتماعی که از این مبانی زیبایی‌شناسانه قابل استنباط است،ارائه شده است. در نهایت به هدف نهایی این مقاله، یعنی ارائة اصولِ تربیت ‌اجتماعی زیبایی‌شناسانه بر‌گرفته از پاردایم‌های تربیت ‌اجتماعی زیبایی‌شناسانه و به‌کارگیری آن از طریق نظام تربیتی برای اصلاح و یا تعدیل اثرات سوء تربیت ‌اجتماعی جزم‌گرایانهپرداخته شده است. %U http://www.jicr.ir/article_196_54806a4726d44fc4a5a0ae18e7f95908.pdf