%0 Journal Article %T بررسی تأثیر رضایت از بازی بر اثربخشی تبلیغاتِ درونِ بازی‌های دیجیتال در بین دانشجویانِ دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی %J فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران %I پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) %Z 2008-1847 %A دهدشتی شاهرخ, زهره %A بشیرپور, مهدی %D 2018 %\ 03/21/2018 %V 11 %N 1 %P 33-53 %! بررسی تأثیر رضایت از بازی بر اثربخشی تبلیغاتِ درونِ بازی‌های دیجیتال در بین دانشجویانِ دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی %K تبلیغات دربازی‌های دیجیتال %K رضایت‌مندی از بازی‌های دیجیتال %K اثربخشی تبلیغات درون بازی %R 10.22631/jicr.2018.1801.2410 %X تبلیغات دربازی‌های دیجیتال یکی از بهترین روش‌ها برای تبلیغات مؤثر می‌باشد، یکی از عواملی که بر اثربخشی تبلیغات دربازی‌های دیجیتال اثرمی‌گذارد، رضایت‌مندی مشتریان از بازیها است. در این تحقیق باهدف بررسی عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی مشتریان و تأثیر رضایت‌مندی بر اثربخشی تبلیغات، 5 عامل مؤثر بر رضایت مشتریان را شناسایی شده است که شامل محتوای بازی، سهولت در استفاده از بازی، قیمت بازی، طراحی گرافیکی بازی و خدمات شرکت سازنده بازی بودنه‌اند. برای بررسی تأثیر این عوامل نمونه‌ای به حجم 242 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی انتخاب شد که این افراد روزانه حداقل  یک ساعت بازی دیجیتال انجام می‌دادند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده و اطلاعات جمع‌آوری‌شده با استفاده از روش معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی مورد تحلیل قرار گرفته است. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از تحلیل آماری، تأثیر تمامی عوامل مورد تأیید قرار گرفت و تمامی عوامل مؤثر بر رضایت‌مندی بر اساس نتایج تحلیل آماری رتبه‌بندی شدند که طبق این رتبه‌بندی سهولت بازی، بیشترین اهمیت و خدمات شرکت سازنده بازی کمترین اهمیت را بر رضایت‌مندی افراد موردمطالعه داشته است، همچنین فرضیه اصلی تحقیق که تأثیر رضایت‌مندی از بازی بر اثربخشی تبلیغات بود، تأیید شد. %U http://www.jicr.ir/article_356_edeb0edde8825b5d84affa6313c7c7ee.pdf