TY - JOUR ID - 250 TI - معناداری در جهان ارتباطات JO - فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران JA - JICR LA - fa SN - 2008-1847 AU - آدمی, علی AU - صباغ کلجاهی, حاجیه AD - استادیار گروه روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی (نویسنده مسئول) AD - مدرس دانشگاه پیام نور واحد گالیکش Y1 - 2012 PY - 2012 VL - 5 IS - 3 SP - 77 EP - 102 KW - ارتباطات KW - اطلاعات KW - زیست جهان KW - فضای سایبر KW - معناداری DO - 10.7508/ijcr.2012.19.004 N2 - آنچه در این مقاله مدنظر است، بررسی وضعیت ارتباطات در جهان امروز و به طور اخص رسانه ها و ارتباط آن با دین است. اندیشمندان مختلفی در حوزه ارتباطات و اطلاعات، رابطه ارتباطات و اطلاعات با مقوله دین را بررسی کرده اند.در این تحقیق سعی شده است که مهم ترین نظریات بعضی از آنها موردتامل قرار گیرد. چگونگی ارتباط رسانه ها با عامل فرهنگ و همچنین، نقش آنها در شکل دهی به شخصیت انسان ها و نحوه ارتباط انسان ها با یکدیگر از خلال رسانه ها از جمله عواملی بودند که این مقاله دغدغه بررسی آنها را داشت. از آنجایی که جهانی شدن یا به تعبیر بعضی از اندیشمندان، جهانی سازی، خصوصا در حوزه اقتصاد، مهم ترین ویژگی و مشخصه جهان امروز است، عامل رسانه ارتباط تنگاتنگی در گسترش این مقوله بازی می کند و از آنجا که دین به طور قابل توجهی چه به صورت ایجابی و چه به صورت سلبی از جهانی شدن که رسانه نقش کاتالیزور را در آن دارند، تاثیر می گیرد، این مقاله ارتباط بین دین، رسانه و وضعیت معناداری در جهان ارتباطات را بررسی می کند. UR - http://www.jicr.ir/article_250.html L1 - http://www.jicr.ir/article_250_44f85f10d4ead296b318c4d2254dc1a1.pdf ER -