آموزش عالی
بررسی انطباق نظری و رفتاری در هنجارهای اخلاق علمی دانشجویان

شهلا خلفی؛ محمدرضا جوادی یگانه؛ مهرداد نوابخش

دوره 9، شماره 3 ، آذر 1395، ، صفحه 31-55

https://doi.org/10.22035/ijcr.2016.320

چکیده
  هدف از بررسی موضوع مقاله حاضر که از نظریۀ رشد اخلاقی، نظریۀ مرتن، نظریۀ پارسونز، نظریۀ گافمن، نظریۀ تعارض درون‌نقشی دارندورف و نظریۀ معیارهای اخلاق علمی رزنیک بهره گرفته است، دست‌یابی به ترجیحات نظری و رفتاری مربوط به هنجارهای اخلاق علمی دانشجویان دکتری و میزان انطباق و عدم انطباق آنها است. در این پژوهش با روش پیمایش به‌وسیلۀ پرسشنامه ...  بیشتر