پارکر، جان (1386). ساختیابی. (مترجم: حسین قاضیان). تهران: نشرنی.
حری، عباس (1390). اخلاق انتشارات علمی. تهران: انتشارات تخت جمشید.
ذاکرصالحی، غلامرضا (1389). تقلب علمی، جنبههای اجتماعی و حقوقی. تهران: پژوهشکدة مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
ریتزر، جورج (1377). نظریة جامعهشناسی در دوران معاصر. (مترجم: محسن ثلاثی). تهران: انتشارات علمی.
ستوده انواری، هدایت الله و بقایی سرابی، علی (1390). نقش عوامل ساختاری، کنشی و رابطهای در درونیشدن اخلاق علم در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی. پژوهشاجتماعی، 4 (12)، 166-143.
عسگری، حمیدرضا (1390). از مقالات ISI تا میدان انقلاب.روزنامة آفرینش یا ـ روزنامه سراسری صبح ایران، تاریخ دسترسی در 18 اسفندماه 1390
فراستخواه، مقصود (1385). اخلاق علمی رمز ارتقای آموزش عالی: جایگاه و سازوکارهای اخلاقیات حرفهای علمی در تضمین کیفیت آموزش عالی ایران. اخلاق در علوم و فناوری، 1، 27-13.
فرهود، داریوش (1387). بلندپروازی، علمبازی، مدرکسازی (واژگان پلجریسم). اخلاق در علوم و فناوری، 3 (3 و 4)، 5-1.
فی، برایان (1384). فلسفة امروزین علوم اجتماعی (چاپ دوم). (مترجم: خشایار دیهیمی). تهران: طرح نو.
قاراخانی، معصومه و میرزایی، سیدآیتالله (1393). اخلاق علم در فضای آموزش علوم اجتماعی ایران. مطالعات جامعهشناختی، 21 (1)، 119-89.
قاضیطباطبایی، محمود و ودادهیر، ابوعلی (1380). سوگیری هنجاری و اخلاقی در پژوهشهای دانشگاهی: مطالعة تطبیقی امور مربوط به دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای ایران. نشریة دانشکدة ادبیات و علوم انسانی، 180 و 181، 226-187.
قانعیراد، سیدمحمدامین (1385). نقش تعاملات دانشجویان و اساتید در تکوین سرمایة اجتماعی دانشگاهی. مجلة جامعهشناسی ایران، 7 (1)، 29-3.
قانعیراد، سیدمحمدامین و قاضیپور، فریده (1381). عوامل هنجاری و سازمانی مؤثر بر میزان بهرهوری اعضای هیئت علمی. پژوهش فرهنگی ایران، 4، 206 – 167.
قدردان قراملکی، محمدحسن (1389 – 1388). منشور اخلاقی پژوهش: استوار بر ارزشهای اسلامی. راهبرد فرهنگ، 2 (8)، 3 (9)، 90-75.
قراملکی، فرامرز (1383). خاستگاه اخلاق پژوهش. آیینة میراث، 2 (4)، 17-7.
کرایب، یان (1381). نظریة اجتماعی مدرن: از پارسونز تا هابرماس. (مترجم: عباس مخبر). تهران: نشر آگه.
کیانپورراد، منصور و حجازی، گلنار (1383). سقوط اخلاق علمی. علم و آینده، 9، 77-71.
کیویستو، پیتر (1378). اندیشههای بنیادی در جامعهشناسی. (مترجم: منوچهر صبوری). تهران: نشرنی.
گیدنز، آنتونی (1383). چکیدة آثار گیدنز. (مترجم: حسن چاوشیان). تهران: ققنوس.
محسنی تبریزی، منوچهر؛ قاضی طباطبایی، محمود و مرجایی، سیدهادی (1388). تحلیل مسایل اجتماعی شدن علمی در محیطهای دانشگاهی ایران. جامعه شتاسی معاصر، 2 (1)، 102-79.
معیدفر، سعید (1384). آسیبشناسی دانشجویان دانشگاه تهران. تهران: باشگاه دانشجویی دانشگاه تهران.
نورشاهی، نسرین (1389). بررسی ابعاد و عوامل مؤثر بر کیفیت زندگی کاری اعضای هیئت علمی دانشگاههای وابستهبه وزارت علوم تحقیقات و فناوری. مؤسسة تحقیقات و برنامهریزی آموزش عالی.
ودادهیر، ابوعلی (1377). بررسی عوامل مؤثر دانشگاهی مؤثر بر پیروی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای ایران از هنجارها و ضدهنجارهای علم. پایاننامه کارشناسیارشد، رشتة روششناسی علوماجتماعی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه تبریز.
Barnes, B. J.; & Randall, J. (2012). Doctoral students satisfaction: An examination of disciplinary, enrolment and institutional differences. Research Higher Education, 53. 47 – 75.
Brent, E.; & Atkinson, C. (2011). Accounting for cheating: An evolving theory and emergent themes. Research Higher Education, 52, 640 – 658.
Gerdeman, R. (2001). Academic dishonesty and the community college. (Report No. EDO-JC-00-07). ERIC clearinghouse for community colleges Los Angeles, CA. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 447840).
Illingworth, S. (2004). Approaches to ethics in higher education: Learning and teaching in ethics across the curriculum, Published by the Philosophical and Religious Studies Subject Centre.
Kelley, P.; & Chang, P. (2007). A typology of university ethical lapses: Types, levels of seriousness, and originating location. The Journal of Higher Education, 78 (4), 402-429.
McCabe, D. L.. Feghali, T.; & Abdallah, H. (2008). Academic dishonesty in the Middle East: Individual and contextual factors. Research Higher Education, 49, 451 – 467.
McCabe, D. L.; & Trevino, L. K. (1993). Honor codes and other contextual influences. The Journal of Higher Education, 64, 5 (Sep. - Oct), 522-538.
Schulte, L. E. (2001 – 2002). Graduate education faculty and student perceptions of the ethical climate and its importance in the retention of students. College Student Retention, 3 (2), 119 – 136.
ارسال نظر در مورد این مقاله