آموزش عالی
مطالعۀ پدیدارشناختی تجربۀ زیستۀ استادان و دانشجویان از آموزش مجازی در دوران کرونا؛ مطالعۀ موردی دانشگاه اصفهان

زهرا ماهر

دوره 15، شماره 3 ، مهر 1401، ، صفحه 171-204

https://doi.org/10.22035/jicr.2022.3084.3402

چکیده
  پیامدهای کرونا برای اقتصاد، سیاست، فرهنگ، حوزۀ عمومی، و زندگی روزمرۀ مردم آشکار است. برپایۀ دیدگاه صاحب‌نظران آموزش عالی، پیامدهای کرونا برای آموزش به‌طور عام و آموزش عالی به‌شکل خاص، نه‌تنها کمتر از نهادهای اجتماعی دیگر نیست، چه‌بسا فراگیرتر نیز هست. نخستین و مهم‌ترین اثر و پیامد آسیب‌زای کرونا، مربوط به بخش و کارکرد «آموزش» ...  بیشتر

عناصر شکل‌دهنده حس حضور و بازتاب آن بر هویت کاربران بازی های رایانه‌ای

بهروز مینایی؛ علی رازی زاده

دوره 7، شماره 2 ، شهریور 1393، ، صفحه 25-48

https://doi.org/10.7508/ijcr.2014.26.002

چکیده
  امروزه بازی­های رایانه‌ای، به عنوان رسانه‌ای تعاملی، محیطی برای کاربران خود فراهم کرده­­اند که موجب ایجاد حس حضور در آنها می­شود. حس حضور در فضای مجازی بازی­های رایانه‌ای، به هم­ذات‌پنداری و حتی فراتر از آن، به یکی شدن کاربر با شخصیت درون بازی منجر می­شود. یکی شدن کاربر با شخصیت درون بازی، هویتی مجازی برای او به وجود ...  بیشتر